Według Pew Research Center, 70% dorosłych Amerykanów posiada konto na portalu społecznościowym. Eksperci z University of Illinois uważają, że internet stał się kopalnią wiedzy, którą można skutecznie wykorzystywać do badania opinii publicznej.
Tradycyjną metodą badawczą dotychczas było ankietowanie telefoniczne, jednak proces ten wymagał dużego nakładu czasu i odpowiedniego budżetu. Pojawiła się niedroga i wygodna alternatywa: analiza treści pochodzących z wirtualnych społeczności.
Badacze reprezentujący University of Illinois oraz Annenberg Public Policy Center of the University of Pennsylvania przeprowadzili podwójne badanie: część pierwsza polegała na przeprowadzeniu tradycyjnej ankiety, w ramach których przez 33 tygodnie (tysiąc uczestników tygodniowo) przepytywali dorosłych Amerykanów o różne kwestie na temat wirusa Zika.
Druga część natomiast obejmowała analizę danych pozyskanych z postów na Twitterze w ramach tego samego tematu, korzystając z odpowiednich słów kluczowych. Wykorzystano do tego celu 3,8 mln twittów.
Dane te wystandaryzowano do trzech, głównych wskaźników: nastawienie (attitude), wiedza (knowledge) i zachowanie (behavior). Są to standardowe zmienne, brane pod uwagę między innymi przy badaniu zdrowia publicznego oraz marketingu społecznego.
Porównując wskaźniki, uzyskano korelacje od umiarkowanych do wysokich. Oznacza to, że ruch na Twitterze wiernie odzwierciedla to, co dzieje się w świecie rzeczywistym. Informacje uzyskane z analizy danych pochodzących z mediów społecznościowych, mogą być wykorzystane w przeróżnych obszarach, takich jak na przykład badania rynkowe, badania opinii publicznej, nastawień prozdrowotnych, i wielu innych.
Największą zaletą takiego podejścia jest oszczędność czasu, stosunkowo łatwa dostępność i niskie koszty uzyskania.
Źródło:
https://www.sciencedaily.com/releases/2018/02/180220143523.htm
Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego w dniach 15-21 kwietnia 2020 wśród właścicieli i managerów branży gastronomicznej.
Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!
Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.
Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.
Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?
Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?
Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.
Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego po obejrzeniu emocjonujących filmików czujecie czasami nieodpartą potrzebę udostępnienia ich dalej?
Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?
Percepcja łowcy okazji ukierunkowana jest na jak największą oszczędność. Niestety, dzieje się to kosztem empatii?
Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.
Organiczne papierosy bardziej bezpieczne niż zwykłe? Zdaniem większości przepytanych osób - tak. A jak jest naprawdę?
Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...
Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?
Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.
Jak pogoda wpływa na zachowanie konsumenta? I jak tę wiedzę wykorzystać? Zapraszamy do lektury.
Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.
W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.
Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.
Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.
Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.
Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.