Viral - czyli krótki, frapujący filmik krążący niczym wirus po internecie, przekazywany dalej przez użytkowników portali społecznościowych. Potężne narzędzie. Jeżeli znajdzie się w rękach kreatywnych, myślących nieszablonowo twórców, może przynieść olbrzymie korzyści, choćby w postaci zwiększenia popularności. Od razu nasuwa się pytanie: co sprawia, że viral tak mocno angażuje użytkowników?
By się tego dowiedzieć, Berger i Milkman z Wharton School przestudiowali około 7 tysięcy newsów zamieszczonych na stronie internetowej New York Times'a. Elementy promowane na stronie głównej miały o 20% większe szanse na udostępnienie, co nie było zaskoczeniem. Również praktyczne informacje cieszyły się dużą popularnością. Odkryto jednak jeszcze jedną zależność, o równie silnym efekcie - charakter treści.
Badacze zidentyfikowali 3 główne czynniki motywujące do udostępniania ciekawostek: kształtowanie więzi społecznych, chęć wzmocnienia swojego statusu oraz potrzeba rozładowania emocji wywołanych przez udostępniany obiekt. Ostatni czynnik okazał się mieć największy wpływ. Pewne emocje oddziaływały silniej niż pozostałe: wśród nich znalazł się gniew, podziw oraz lęk, natomiast smutek okazał się wpływać najsłabiej.
Przyczyną może być specyfika pobudzenia emocjonalnego. Uczucia o charakterze aktywnym (gniew, złość, podziw, lęk) pobudzają do działania, natomiast te o charakterze pasywnym (smutek) działanie hamują. Co więcej, jeżeli pobudzenie jest wystarczająco silne, istnieje prawdopodobieństwo, że jako istoty społeczne będziemy chcieli je rozładować w formie interakcji z ludźmi - na przykład rozmawiając o tym, co je wywołało. Media społecznościowe wydają się być atrakcyjnym miejscem do tego typu dyskusji, gdyż dzięki nim można w łatwy sposób pozyskać potencjalnych interlokutorów.
Źródło:
http://journals.ama.org/doi/abs/10.1509/jmr.10.0353?code=amma-site
https://www.ama.org/academics/Pages/odell-award-winner-jonah-berger-katherine-milkman-what-makes-online-content-viral.aspx
Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego w dniach 15-21 kwietnia 2020 wśród właścicieli i managerów branży gastronomicznej.
Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!
Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.
Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.
Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?
Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?
Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.
Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.
Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?
Percepcja łowcy okazji ukierunkowana jest na jak największą oszczędność. Niestety, dzieje się to kosztem empatii?
Co portale społecznościowe mają wspólnego z opinią publiczną? Czy analiza postów na Twitterze może się do czegoś przydać?
Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.
Organiczne papierosy bardziej bezpieczne niż zwykłe? Zdaniem większości przepytanych osób - tak. A jak jest naprawdę?
Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...
Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?
Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.
Jak pogoda wpływa na zachowanie konsumenta? I jak tę wiedzę wykorzystać? Zapraszamy do lektury.
Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.
W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.
Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.
Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.
Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.
Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.