Silne emocje - przepis na mocnego virala

2018-05-07 00:00

Viral - czyli krótki, frapujący filmik krążący niczym wirus po internecie, przekazywany dalej przez użytkowników portali społecznościowych. Potężne narzędzie. Jeżeli znajdzie się w rękach kreatywnych, myślących nieszablonowo twórców, może przynieść olbrzymie korzyści, choćby w postaci zwiększenia popularności. Od razu nasuwa się pytanie: co sprawia, że viral tak mocno angażuje użytkowników?

By się tego dowiedzieć, Berger i Milkman z Wharton School przestudiowali około 7 tysięcy newsów zamieszczonych na stronie internetowej New York Times'a. Elementy promowane na stronie głównej miały o 20% większe szanse na udostępnienie, co nie było zaskoczeniem. Również praktyczne informacje cieszyły się dużą popularnością. Odkryto jednak jeszcze jedną zależność, o równie silnym efekcie - charakter treści.

Badacze zidentyfikowali 3 główne czynniki motywujące do udostępniania ciekawostek: kształtowanie więzi społecznych, chęć wzmocnienia swojego statusu oraz potrzeba rozładowania emocji wywołanych przez udostępniany obiekt. Ostatni czynnik okazał się mieć największy wpływ. Pewne emocje oddziaływały silniej niż pozostałe: wśród nich znalazł się gniew, podziw oraz lęk, natomiast smutek okazał się wpływać najsłabiej.

Przyczyną może być specyfika pobudzenia emocjonalnego. Uczucia o charakterze aktywnym (gniew, złość, podziw, lęk) pobudzają do działania, natomiast te o charakterze pasywnym (smutek) działanie hamują. Co więcej, jeżeli pobudzenie jest wystarczająco silne, istnieje prawdopodobieństwo, że jako istoty społeczne będziemy chcieli je rozładować w formie interakcji z ludźmi - na przykład rozmawiając o tym, co je wywołało. Media społecznościowe wydają się być atrakcyjnym miejscem do tego typu dyskusji, gdyż dzięki nim można w łatwy sposób pozyskać potencjalnych interlokutorów.


Źródło:
http://journals.ama.org/doi/abs/10.1509/jmr.10.0353?code=amma-site
https://www.ama.org/academics/Pages/odell-award-winner-jonah-berger-katherine-milkman-what-makes-online-content-viral.aspx



pozostałe aktualności

 

Jak zarobić 580 USD na butach wartych 20 USD

2018-12-05 00:00

Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!

czytaj więcej


Wydajemy mniej, niż deklarujemy

2018-08-20 00:00

Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.

czytaj więcej


Natychmiastowe nagrody zwiększają motywację

2018-07-25 00:00

Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.

czytaj więcej


Kawa sprzyja pracy zespołowej

2018-07-13 00:00

Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?

czytaj więcej


Większy format wideo to większe zaangażowanie odbiorcy

2018-06-26 00:00

Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?

czytaj więcej


Recepta na lepszy sen: reset po pracy

2018-05-28 00:00

Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.

czytaj więcej


Blog firmowy przynosi zyski

2018-05-18 00:00

Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.

czytaj więcej


Zakupy online chętniej robimy na komputerze niż przez smartfona

2018-04-26 00:00

Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?

czytaj więcej


Łowcy okazji dehumanizują obsługę klienta

2018-04-19 00:00

Percepcja łowcy okazji ukierunkowana jest na jak największą oszczędność. Niestety, dzieje się to kosztem empatii?

czytaj więcej


Social media skuteczne w badaniu opinii publicznej

2018-04-09 00:00

Co portale społecznościowe mają wspólnego z opinią publiczną? Czy analiza postów na Twitterze może się do czegoś przydać?

czytaj więcej


Długa i ciężka praca nie zawsze się opłaca

2018-04-03 00:00

Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.

czytaj więcej


"Organiczne" papierosy postrzegane są jako mniej szkodliwe

2018-03-26 00:00

Organiczne papierosy bardziej bezpieczne niż zwykłe? Zdaniem większości przepytanych osób - tak. A jak jest naprawdę?

czytaj więcej


Reklamy telewizyjne narażają na sięganie po niezdrowe jedzenie

2018-03-19 00:00

Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...

czytaj więcej


Szczęśliwi zarabiają około 5-7 tysięcy dolarów miesięcznie

2018-03-09 00:00

Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?

czytaj więcej


Mocniejsza pozycja na rynku firm małych i średnich

2018-02-26 00:00

Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.

czytaj więcej


Prognoza pogody ułatwia przewidywanie zachowań klientów

2018-02-20 00:00

Jak pogoda wpływa na zachowanie konsumenta? I jak tę wiedzę wykorzystać? Zapraszamy do lektury.

czytaj więcej


Nastolatki odporne na fake newsy

2018-02-12 00:00

Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.

czytaj więcej


Reklamy na Facebooku i Google prawie tak popularne, jak telewizyjne

2018-02-05 00:00

W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.

czytaj więcej


Duże zmiany w Messengerze

2018-01-26 00:00

Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.

czytaj więcej


Prima-Dent w nowej odsłonie.

2017-01-09 00:00

Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.

czytaj więcej


Wierzejki podbijają Londyn

2016-11-02 00:00

Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.

czytaj więcej


8 Urodziny CH Alfa Białystok

2016-11-02 00:00

Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.

czytaj więcej


KONTAKT

Promostrada Group Sp. z o o.
ul. Krotoszyńska 7/2 (Bielany)
01-805 Warszawa
NIP 525 276 27 17
+48 799 101 102
biuro@promostrada.pl

Spółka zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy, nr KRS 0000747050, Kapitał zakładowy 5000 PLN w całości opłacony.

LOKALIZACJA

SOCIAL MEDIA