Prognozy pogody niosą za sobą wiele korzyści ? dzięki nim, możemy nie tylko zaplanować urlop, odpowiednio się ubrać czy schronić przed burzą, ale także? Przewidywać zachowania klientów.
Nie od dziś wiadomo, że warunki meteorologiczne wpływają na organizmy żywe, w tym oczywiście człowieka. Dla przykładu: z raportu GroundTruth wynika, że Amerykanie są najbardziej szczęśliwi, kiedy temperatura oscyluje w graniach 16-23 stopni. Wtedy też odnotowuje się o 15% większy ruch w sklepach detalicznych. Kiedy jest zimniej lub cieplej, ruch spada o 10%.
Aplikacje pogodowe zapewniają dostęp do coraz bardziej szczegółowych informacji o pogodzie na przestrzeni najbliższych dni, w tym między innymi wilgotność powietrza, temperatura, wskaźnik UV czy prędkość wiatru, a nawet wiadomości o aktualnych katastrofach naturalnych lub alarmach. Pomiędzy treściami znajdują się reklamy dopasowane do aktualnych warunków atmosferycznych.
Podczas korzystania z narzędzia, pobierane są dane o lokalizacji (potrzebne do uzyskania informacji o pogodzie z najbliższej stacji pomiarowej), które są później integrowane ze wskaźnikami lokalnych warunków atmosferycznych oraz danymi demograficznymi użytkownika. Dzięki temu mamy możliwość bardziej praktycznego i celnego targetowania grup odbiorców.
O korzyściach z tego typu działań świadczą wyniki badań MDG Advertising: 72% klientów reaguje na wezwanie do działania, jeżeli przekaz reklamy ma związek z fizyczną lokalizacją, w pobliżu której się znajdują (oraz panującymi w niej warunkami).
Wyobraźmy sobie następującą sytuację: duże, polskie miasto, środek zimy. Dzień mroźny i bezwietrzny. W wiadomościach huczy o kolejnym alarmie smogowym. Sprawdzamy prognozę pogody w aplikacji, a tam? Reklama masek antysmogowych. Nie trudno się domyślić, że w takich warunkach wzrasta prawdopodobieństwo zakupu wspomnianego produktu.
Źródło:
https://www.ama.org/publications/MarketingNews/Pages/how-marketers-are-using-the-weather-to-predict-buyer-behavior.aspx
Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego w dniach 15-21 kwietnia 2020 wśród właścicieli i managerów branży gastronomicznej.
Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!
Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.
Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.
Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?
Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?
Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.
Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego po obejrzeniu emocjonujących filmików czujecie czasami nieodpartą potrzebę udostępnienia ich dalej?
Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?
Percepcja łowcy okazji ukierunkowana jest na jak największą oszczędność. Niestety, dzieje się to kosztem empatii?
Co portale społecznościowe mają wspólnego z opinią publiczną? Czy analiza postów na Twitterze może się do czegoś przydać?
Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.
Organiczne papierosy bardziej bezpieczne niż zwykłe? Zdaniem większości przepytanych osób - tak. A jak jest naprawdę?
Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...
Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?
Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.
Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.
W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.
Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.
Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.
Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.
Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.