"Organiczne" papierosy postrzegane są jako mniej szkodliwe

2018-03-26 00:00

Kilka lat temu w Australii i Europie wprowadzono wymóg umieszczania na opakowaniach papierosów ostrzeżeń o ich toksyczności. Zabieg ten zwiększył świadomość konsumentów. Jednakże w Stanach Zjednoczonych do tej pory nie pojawiły się takie regulacje, skutkiem czego producenci wyrobów tytoniowych wciąż wymyślają różnorodne zabiegi, mające za zadanie przyciągnąć większą liczbę nabywców.

Jednym z takich pomysłów było stworzenie linii papierosów organicznych. Naturalne produkty automatycznie kojarzą się z większym bezpieczeństwem stosowania, choć nie istnieją żadne dowody w tej kwestii - jest to czysty zabieg marketingowy. Pomimo zakazu reklamowania produktów tytoniowych jako "mniej szkodliwe", który wprowadzono w 2010 roku, w świadomości konsumentów, przekonanie o różnicach w toksyczności wciąż pozostaje żywe.

Według raportu profesora Johna Pierce'a, 67% konsumentów palących papierosy marki Natural American Spirits uważało, że wyroby te są mniej szkodliwe, niż pochodzące od innych marek. Jeżeli na opakowaniu umieści się zwroty takie jak "naturalny", "bez dodatków", to produkt postrzegany jest jako bezpieczniejszy w użytkowaniu, niż gdyby znajdował się w paczce bez takich informacji.

Inny raport z kolei pokazuje, że papierosy marki Natural American Spirits postrzegane są jako 1,9 razy bezpieczniejsze niż Marlboro Red oraz 1,7 razy bezpieczniejsze niż Newport Menthol. Natomiast porównując same style paczkownia wyrobów tej samej marki, w ujednoliconym opakowaniu (bez żadnych dodatkowych informacji), papierosy Natural American Spirits postrzegane są jako 1,7 razy mniej bezpieczne w porównaniu z paczką z informacją o naturalnym pochodzeniu tytoniu, natomiast opakowania z ostrzeżeniami oceniane są jako 5,4 razy mniej bezpieczne. Nie było istotnych różnic między postrzeganym bezpieczeństwem pomiędzy trzema markami przy zastosowaniu opakowań z ostrzeżeniami.

Warto przypomnieć, że w rzeczywistości żadne papierosy nie są bezpieczne w stosowaniu. Różnice dotyczą jedynie subiektywnej percepcji. Wygląda na to, że ostrzeżenia o szkodliwości spełniają swoją funkcję.




Źródło:
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/12/171218165433.htm



pozostałe aktualności

 

Jak zarobić 580 USD na butach wartych 20 USD

2018-12-05 00:00

Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!

czytaj więcej


Wydajemy mniej, niż deklarujemy

2018-08-20 00:00

Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.

czytaj więcej


Natychmiastowe nagrody zwiększają motywację

2018-07-25 00:00

Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.

czytaj więcej


Kawa sprzyja pracy zespołowej

2018-07-13 00:00

Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?

czytaj więcej


Większy format wideo to większe zaangażowanie odbiorcy

2018-06-26 00:00

Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?

czytaj więcej


Recepta na lepszy sen: reset po pracy

2018-05-28 00:00

Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.

czytaj więcej


Blog firmowy przynosi zyski

2018-05-18 00:00

Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.

czytaj więcej


Silne emocje - przepis na mocnego virala

2018-05-07 00:00

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego po obejrzeniu emocjonujących filmików czujecie czasami nieodpartą potrzebę udostępnienia ich dalej?

czytaj więcej


Zakupy online chętniej robimy na komputerze niż przez smartfona

2018-04-26 00:00

Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?

czytaj więcej


Łowcy okazji dehumanizują obsługę klienta

2018-04-19 00:00

Percepcja łowcy okazji ukierunkowana jest na jak największą oszczędność. Niestety, dzieje się to kosztem empatii?

czytaj więcej


Social media skuteczne w badaniu opinii publicznej

2018-04-09 00:00

Co portale społecznościowe mają wspólnego z opinią publiczną? Czy analiza postów na Twitterze może się do czegoś przydać?

czytaj więcej


Długa i ciężka praca nie zawsze się opłaca

2018-04-03 00:00

Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.

czytaj więcej


Reklamy telewizyjne narażają na sięganie po niezdrowe jedzenie

2018-03-19 00:00

Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...

czytaj więcej


Szczęśliwi zarabiają około 5-7 tysięcy dolarów miesięcznie

2018-03-09 00:00

Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?

czytaj więcej


Mocniejsza pozycja na rynku firm małych i średnich

2018-02-26 00:00

Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.

czytaj więcej


Prognoza pogody ułatwia przewidywanie zachowań klientów

2018-02-20 00:00

Jak pogoda wpływa na zachowanie konsumenta? I jak tę wiedzę wykorzystać? Zapraszamy do lektury.

czytaj więcej


Nastolatki odporne na fake newsy

2018-02-12 00:00

Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.

czytaj więcej


Reklamy na Facebooku i Google prawie tak popularne, jak telewizyjne

2018-02-05 00:00

W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.

czytaj więcej


Duże zmiany w Messengerze

2018-01-26 00:00

Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.

czytaj więcej


Prima-Dent w nowej odsłonie.

2017-01-09 00:00

Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.

czytaj więcej


Wierzejki podbijają Londyn

2016-11-02 00:00

Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.

czytaj więcej


8 Urodziny CH Alfa Białystok

2016-11-02 00:00

Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.

czytaj więcej


KONTAKT

Promostrada Group Sp. z o o.
ul. Krotoszyńska 7/2 (Bielany)
01-805 Warszawa
NIP 525 276 27 17
+48 799 101 102
biuro@promostrada.pl

Spółka zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy, nr KRS 0000747050, Kapitał zakładowy 5000 PLN w całości opłacony.

LOKALIZACJA

SOCIAL MEDIA