Kilka lat temu w Australii i Europie wprowadzono wymóg umieszczania na opakowaniach papierosów ostrzeżeń o ich toksyczności. Zabieg ten zwiększył świadomość konsumentów. Jednakże w Stanach Zjednoczonych do tej pory nie pojawiły się takie regulacje, skutkiem czego producenci wyrobów tytoniowych wciąż wymyślają różnorodne zabiegi, mające za zadanie przyciągnąć większą liczbę nabywców.
Jednym z takich pomysłów było stworzenie linii papierosów organicznych. Naturalne produkty automatycznie kojarzą się z większym bezpieczeństwem stosowania, choć nie istnieją żadne dowody w tej kwestii - jest to czysty zabieg marketingowy. Pomimo zakazu reklamowania produktów tytoniowych jako "mniej szkodliwe", który wprowadzono w 2010 roku, w świadomości konsumentów, przekonanie o różnicach w toksyczności wciąż pozostaje żywe.
Według raportu profesora Johna Pierce'a, 67% konsumentów palących papierosy marki Natural American Spirits uważało, że wyroby te są mniej szkodliwe, niż pochodzące od innych marek. Jeżeli na opakowaniu umieści się zwroty takie jak "naturalny", "bez dodatków", to produkt postrzegany jest jako bezpieczniejszy w użytkowaniu, niż gdyby znajdował się w paczce bez takich informacji.
Inny raport z kolei pokazuje, że papierosy marki Natural American Spirits postrzegane są jako 1,9 razy bezpieczniejsze niż Marlboro Red oraz 1,7 razy bezpieczniejsze niż Newport Menthol. Natomiast porównując same style paczkownia wyrobów tej samej marki, w ujednoliconym opakowaniu (bez żadnych dodatkowych informacji), papierosy Natural American Spirits postrzegane są jako 1,7 razy mniej bezpieczne w porównaniu z paczką z informacją o naturalnym pochodzeniu tytoniu, natomiast opakowania z ostrzeżeniami oceniane są jako 5,4 razy mniej bezpieczne. Nie było istotnych różnic między postrzeganym bezpieczeństwem pomiędzy trzema markami przy zastosowaniu opakowań z ostrzeżeniami.
Warto przypomnieć, że w rzeczywistości żadne papierosy nie są bezpieczne w stosowaniu. Różnice dotyczą jedynie subiektywnej percepcji. Wygląda na to, że ostrzeżenia o szkodliwości spełniają swoją funkcję.
Źródło:
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/12/171218165433.htm
Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego w dniach 15-21 kwietnia 2020 wśród właścicieli i managerów branży gastronomicznej.
Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!
Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.
Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.
Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?
Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?
Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.
Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego po obejrzeniu emocjonujących filmików czujecie czasami nieodpartą potrzebę udostępnienia ich dalej?
Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?
Percepcja łowcy okazji ukierunkowana jest na jak największą oszczędność. Niestety, dzieje się to kosztem empatii?
Co portale społecznościowe mają wspólnego z opinią publiczną? Czy analiza postów na Twitterze może się do czegoś przydać?
Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.
Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...
Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?
Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.
Jak pogoda wpływa na zachowanie konsumenta? I jak tę wiedzę wykorzystać? Zapraszamy do lektury.
Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.
W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.
Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.
Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.
Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.
Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.