Koncentracja na cenach produktów idzie w parze z dehumanizacją. Oznacza to, że kiedy naszym celem w danej sytuacji jest kupno produktu w możliwie najniższej cenie, równocześnie postrzegamy pracowników sklepu jako mniej ludzkich. Obniża się zdolność do rozpoznawania i rozumienia potrzeb oraz uczuć innych osób.
Wnioski te pochodzą z kilku badań przeprowadzonych przez naukowców z The UBC Sauder School of Business. W jednym z nich uczestnicy oglądali fotografie przedstawiające stewardessy w uniformach firmy Ryanair i Lufthansa oraz neutralnych (niereprezentujących żadnej marki). Osoby ubrane neutralnie oraz noszące strój Lufthansa postrzegane były tak samo "ludzko" w odróżnieniu od przedstawicieli marki Ryanair, która jak wiemy, proponuje loty w okazyjnych cenach. W tym kontekście bycie "ludzkim" oznaczać miało posiadanie zdolności do doświadczania emocji i posiadania uczuć.
Kolejne badanie polegało na rozmowie na czacie z nieuprzejmym pracownikiem biura obsługi klientów. Uczestnicy mieli możliwość złożenia skargi. Okazało się, że ci, którzy myśleli o cenach, jednocześnie byli o 18% bardziej skłonni do wygłaszania opinii, które miały prowadzić do sankcji dyscyplinarnych względem tego samego pracownika.
Inne badania wskazują natomiast, że pracownicy, którzy na co dzień spotykają się z aroganckim zachowaniem klientów, doświadczają potem wyczerpania emocjonalnego, niezadowolenia z pracy i wypalenia zawodowego.
W takim stanie mogą oni gorzej traktować następnych klientów, którzy "odwdzięczą się" w ten sam sposób innym pracownikom... I koło się zamyka. Co z tym zrobić? Każdy z nas może starać się być bardziej świadomym stanów emocjonalnych i motywów drugiego człowieka. W przypadku uczestnictwa w tego typu sytuacji możemy przerwać ten krąg i pozostać uprzejmym (lub przynajmniej neutralnym) nawet w stosunku do opryskliwej obsługi. Nigdy do końca nie wiemy, co dana osoba aktualnie przeżywa.
Źródło:
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/12/171220195727.htm
Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego w dniach 15-21 kwietnia 2020 wśród właścicieli i managerów branży gastronomicznej.
Czego potrzeba, by sprzedać buty warte 19,99 USD za 200, 400 a nawet 600 USD? Odpowiedź jest prosta: odpowiedniego marketingu!
Wyniki badań ankietowych nie pokrywają się z rzeczywistością. Wygląda na to, że w sklepach zostawiamy 2 razy mniej pieniędzy.
Powszechnie mówi się, że nagrodę powinno się przydzielać po zakończeniu zadania. Otóż nie! Badania wyraźnie pokazują, że na motywację korzystny wpływ mają nagrody natychmiastowe.
Wystarczy jeden drobny zwyczaj, by istotnie podnieść zadowolenie i efektywność całego zespołu. Dlaczego akurat kawa tak działa?
Ten sam materiał wyświetlony na pełnym ekranie może przynieść większe korzyści, niż pokazany w małym oknie. Jak to działa?
Wracasz do domu i myśli o minionych trudach czy przykrych zdarzeniach nie dają Ci spokoju, a Twój sen jest coraz słabszy? To znak, że pora postawić na reset.
Chcesz pchnąć rozwój popularności swojej marki do przodu? Postaw na firmowego bloga.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego po obejrzeniu emocjonujących filmików czujecie czasami nieodpartą potrzebę udostępnienia ich dalej?
Smartfon ? przenośna galeria handlowa w Twojej kieszeni. Prędzej jednak zrobisz zakupy korzystając ze swojego laptopa?
Co portale społecznościowe mają wspólnego z opinią publiczną? Czy analiza postów na Twitterze może się do czegoś przydać?
Etos ciężkiej pracy wciąż cieszy się dużą popularnością w krajach wysoko rozwiniętych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji ciągłego przeciążania organizmu.
Organiczne papierosy bardziej bezpieczne niż zwykłe? Zdaniem większości przepytanych osób - tak. A jak jest naprawdę?
Według raportu Cancer Research UK, oglądając więcej reklam telewizyjnych, nastolatki chętniej sięgają po wysoko przetworzoną żywność, co w dalszej perspektywie grozi otyłością...
Jak się ma satysfakcja z życia i dobrostan do poziomu zarobków? Czy rzeczywiście więcej znaczy lepiej?
Ostatnie lata pokazują, jak dynamicznie zmienia się rynek: od masowego, do niszowego. Małe i średnie firmy prosperują coraz lepiej, w porównaniu z dużymi.
Jak pogoda wpływa na zachowanie konsumenta? I jak tę wiedzę wykorzystać? Zapraszamy do lektury.
Wielkie brawa dla brytyjskich nastolatków, którzy nie dają się nabrać na fałszywe wiadomości. Większość z nich krytycznie podchodzi do treści zamieszczanych w mediach społecznościowych.
W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy mobilne, zwłaszcza na Facebooku i Google'ach. Więcej szczegółów z raportu Global Ad Trends w poniższym artykule.
Facebook wziął sobie do serca postanowienia noworoczne. Szykują się zmiany w Messengerze: zapowiedziano znaczne odchudzenie aplikacji.
Kliniki dentystyczne Prima-Dent od 25 lat zapewniają warszawiakom zdrowy uśmiech. Naszedł czas na odświeżenie ich internetowego wizerunku.
Wierzejki - rodzinna firma z Podlasia, będąca liderem na polskim rynku mięsa i wędlin, rozpoczęła właśnie podbój Londynu.
Za nami kolejna udana impreza. Dla Centrum Handlowego Alfa - największego centrum handlowego w Białystoku - zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy konkurs urodzinowy, w którym rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości 25 000 PLN.